50 pouček ze světa obchodnického
mNTRA 20.2.2013 | 15:10
Argumentuj prospěchem druhé strany.
Bez kamarádů neexistuješ.
Buď příjemný, nekonfliktní a seriózní.
Dej něco na charitu. Z bohatého stolu se to sluší a lidé to ocení.
Dej si pozor, abys neurazil kulturu, se kterou jednáš. Před jednáním si prostuduj jejich společenské a stravovací zvyklosti.
Dobrý šéf dává do placu víc než jeho zaměstnanci. A nekomentuje - je to samozřejmostí.
Génie, kteří tvou firmu uživí, si odchyť optimálně-nejpozději na vysoké škole.
K mladým zaměstnancům se chovej stejně jako ke starým - stoupneš u nich. Pamatuj ale, že jsou mladí.
Každé zvířátko má svoje potěšeníčko – někdo chce peníze, někdo pozornost a uznání a někdo pocty.
Klíčové lidi si drž: platem, pozicí, ženou, dítětem a pokud možno hypotékou.
Když tě někdo nevědomky urazí, udělá faux pas nebo udělá něco, co nesnášíš - nech to být.
Lidé dělají vesměs jednoduché chyby – hledej v jejich práci jednoduché pasti.
Lidé poruší jen ty dohody, které se jim nevyplatí.
Lidem nebude vadit, že máš vyšší postavení, když jim to nebudeš předhazovat.
Na schůzce počítej s tím, že mnoho lidí je plno pocitů – vyjadřuj se stručně, asertivně a logicky.
Na mimofiremní schůzku přijeď autem, i kdybys měl jet taxíkem zpoza vedlejšího rohu.
Nauč se smát a usmívat.
Neboj se být tvrdý na zákazníka – někdy je to třeba.
Nediskutuj o náboženství.
Nech zákazníky, ať se rozmluví, a pozorně poslouchej - řeknou ti, co chtějí.
Nemysli, jednej dle toho, co víš.
Není důležité vyhrát. Důležité je, aby obchod šlapal.
Nezávisle na tom, jestli vedeš korporaci, stát, firmu nebo domácnost - bilancuj plusy a mínusy. Přežiješ, je-li výsledek kladný.
Nikdo nedovede, co nedovede.
O mzdě, odměnách atd. mluv jenom s tím člověkem a potažmo jeho nadřízeným.
Opilí a unavení podepíšou, co střízliví a čilí nepodepíšou.
Ostří hoši – malí šéfové.
Pedanti jsou málokdy kreativní a naopak.
Podrž zaměstnance v průseru.
Pocity si nech doma, ale večer se k nim vrať. Nezmagoř z toho.
Pokud jsi nervózní, pohrávej si s propiskou v klíně. Není to nápadné a budeš vypadat uvolněněji.
Pokud nejsi zákazník, tvoje problémy je vesměs nezajímají. Přinejmenším je nepřimějou změnit názor.
Právnící, zákony a smlouvy jsou to nejhorší řešení. Přistupuj k nim jen, když není zbytí.
Pro tvé zaměstnance je důležité, jestli se chováš korektně.
Před schůzkou si udělej jasno v šesti věcech:
a) kdo tam bude
b) na co slyší
c) jaký je jejich zájem na celé věci
d) čeho chceš dosáhnout
e) čeho lze reálně dosáhnout
f) jak toho dosáhnout - kudy vést logiku věci
Při pochvale buď osobní. Ať je jasné, že ty osobně jsi s jejich prací spokojen.
Přiznej chybu a nevztekej se kvůli vtipu na tvůj účet.
Půjč si jenom to, co dovedeš splatit.
Řeš konkrétní problémy a dělej to jednoduše.
Říkej lidem to, co potřebují vědět.
Solúšn není slovo.
Spokojení zaměstnanci pracujou líp než nespokojení zaměstnanci.
Špatné lidi a firmy porazíš tak, že se jim vyhneš.
Trest, který zaměstnance neponíží, může být v pořádku. Šéf se nemstí - nebuď při trestu osobní.
Tvá nálada je nálada oddělení – firmy.
Tvůj vzhled je výrobní faktor a reprezentuje firmu, neboj se do něj investovat.
Všechno má svůj čas – největší chybou je řešit věci předčasně nebo příliš pozdě.
Zaměstnancům vysvětli, že zisk firmy je jejich mzdou. Emocionálně je zainteresuj do projektu.
Žádný kšeft nestojí za nehodu.
Žiješ z toho, co zákazník potřebuje nebo chce.