|
Hostů OnLine:
Členů OnLine:
Registrovaných členů:
Právě přihlášení:
|
|
Vinohrad
štěpil jsem obzor mezi oblohu a hlínu glazovanou sžíravým sluncem ale déšť mi rozpil barvy bylo včera když jsi vlasovými kořínky prorostla do mých dlaní že úhor úhrnem zbujel divokým svlékáním listí a popínáním rukou po osamělých zádech bylo včera když jsi ztěžkla vínem a já potěžkáním tvých hrozných ňader bylo včera když jsme se navzájem otrhali ze stonků vzepjatých těl a pak pošlapaní ve džberech vpasírovaní do sebe bosýma nohama jen pomalu stékali úžlabinou břich k úlevnému spočinutí v dubech sudů
pohřímáváš srdcem o obruče žeber dozrávajíc vláčnými vzdechy je noc -
není včera je noc tebe pijí cizí rty a déšť déšť mi rozpil barvy
|
|
|
|
|
|
|
|
Taky se vracím. I já si za svým komentářem stojím ( a fakt tu nejde o aplaus, live). Každopádně jsem poučená - Horníčkovi NIKDY nepsat pozitivní koment. A pokud se ti, čtenáři, náhodou jeho báseň líbí, drž pec a odšupitej fofrem jinam, aby tě náhodou neslyšel. Protože tento autor o tebe (potažmo o pocity, které svým dílem vyvolal), nestojí. Přeju ti hodně štěstí na cestě za dokonalou poezií. Pro mě, jako normálního čtenáře, je příliš nablýskaná a sterilní, asi jako obrázek designového bytu na obálce katalogu. Čili nic, kde a v čem bych chtěla žít.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
o nezahojky zde nejde, Jane, to bych nereagovala na tvé texty patrně tak, jak reaguji, pokud bych si hýčkala jakékoliv domnělé křivdičky nebo podobné nesmysly. pokud se mi text líbí nebo mě něčím zaujme, považuji za slušné to autorovi sdělit a nepovažuji to za zbytečný nebo pro mne nějak degradující koment - a to i kdyby mě oslovil momentálně kýč prvního řádu, protože na amatérských serverech se nepohybují jen odborníci a lidé dokonale zvládající teorii, ale i čtenáři a přiznejme si, že nebýt čtenářů, literatura by do jisté míry ztrácela smysl. psát pouze pro kritiky by byla nuda. já jsem velmi vděčná za to, že třeba zde je tak široké spektrum členů, že jsou zde zastoupeni jak čtenáři, tak odborníci a jsou schopni si nejen pochválit, ale i poradit, a to, dle mého názoru a v porovnání s řadou jiných podobných webů, na velmi slušné úrovni a bez osobních útoků a arogance.
termín, kterého použití jsi popřel nechme být, nehodlám to zpětně vyhledávat, ale skutečně padl z tvé klávesnice, před poměrně dlouhým časem, takže si již třeba nevzpomínáš... vidíš, celou tu dobu ti ho nikdo slůvkem nevyčetl a nepřipomněl, jen mi to teď tak v kontextu s tvým voláním po kritice zde u nás napadlo. každopádně na touze jít za tím psát "dokonalé" texty vidím spoustu úsilí a práce a to v dobrém, přeju ti, abys to našel a nepřekombinoval - ač psaní je určitě hledání a učení celoživotní. jen je potřeba udržet si tu správnou hladinu sebe sama a nepo... se ani ze vzorů, ani ze sebe. ta míra je podle mne někde tam, že si autor říká "jak bych to napsal, aby to bylo podle mého nejlepšího vědomí a svědomí dobré a vystihovalo to mne, mé myšlenky, mé sdělení" a ne "jak bych to napsal, aby se to líbilo", či dokonce "jak by to napsal můj vzor". ano, nechme to tak, krásný den i tobě.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
http://www.poetikon.cz/articles.php?article_id=19Tady jsou ti sračkometi. Pokud jde o ten příměr k diplomce, tak asi takhle. Závěrečná práce nesoutěží s ostatními závěrečnými pracemi o cenu. Navíc je to text, který má primárně výukový charakter, proto konzultace s vedoucím práce. Když ale napíšeš text do soutěže, a než ho odešleš, zveřejníš ho jinde, aby ti ostatní autoři pomohli "vytunit" jeho slabiny, je to nejen nefér, ale mou optikou hodně pod pás na porotu i ostatní soutěžící. Moje hloupost, že to nebylo v podmínkách soutěže explicitně zmíněno. Jsem trubka naivní, když předpokládám v lidech spíš ten rovnější postoj. A pokud jde o reflexi na komentáře, tak jsem samozřejmě nemyslela ty pochvalné. Ale ty nedostáváš jen takové, že? A na ty druhé zásadně neodpovídáš. O pokusu se zlepšovat ani nemluvě. Takže mi promiň mou nechuť ti neustále psát, kde děláš chyby. http://www.litweb.cz/articles.php?article_id=2985
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Podzimní poetická soutěž má letos téma „Víno je (ne)vinno“. Zveme tímto všechny litwebany , aby poměřili kvalitu ze svých poetických stáčíren a poslali na adminský web báseň v rozsahu maximálně čtyř slok. Forma je libovolná - stejně jako někdo raději bílé a jiný červené, někomu je bližší vázaný a druhému volný verš. Počet příspěvků od jednoho autora není omezen. Svá díla zasílejte do 5.10. 2012 do půlnoci na admin.litweb@seznam.cz, jako předmět mailu napište „víno“. Vítěz získá lahev kvalitního vína a hrnek s logem LW, aby měl v zimě z čeho popíjet svařák. Těšíme se na vaše výtvory a připíjíme na zdraví všech múz. Doufáme, že se na litwebích vinicích urodí. Vaše redakce Když budu citovat text k pravidlům soutěže, který jsem četl. No a kolektivní to není. Neboť jsem to psal já. Zvláštní například, že diplomovou práci také podepisuje autor, ačkoli bez vedoucího práce by ji napsal jen těžko. Nechme to tak. Hezký den
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Livebet, to je pro mě podnětný komentář. Díky za něj!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Díky za reakci děvčata. Cinda: termín "sračkometi" slyším poprvně. Takže těžko si představit, že sem ho někdy použil. Vzory myslím: Seiferta, Mikuláška, Skácela, Garana a podobné. Ale koukám, že jsem tady nechtíc, rýpnul do nějakých nezahojek. Holt hledám na literární webech převážně kritiku a zpětnou vazbu ideálně odbornou. Ale asi si pro tento účel musím najít jiné prostředí. I to je dobrá zpětná vazba. Sendy: S reflexí? Jakože jsem nereagoval na komentář. Ne, nereagoval. Většina komentářů byla: líbí/nelíbí. po technice, filzofii, umělecké koncepci jich šlo na prstech napočítat. Těžko reagovat na komentář typu líbí/nelíbí, respektive reagovat jde, ale diskutovat už těžko. A: Mě se to nelíbí B: Mě se to líbí A: Mě se to pořád nelíbí B: Mě se to líbí a tobě by mohlo taky A: Vlastně máš pravdu, už se mi to líbí A navíc reakce na komentáře mám zhnusené ještě z poeta.cz. Tam A: Mě se to líbí B: Jé tos mě potěšila, děkuji na 1000 procent A: Nemáš zač, píšeš tak citlivě B: Ještě jednou moc díky, jsi skvělý čtenář A: Jé děkuju, ty umíš pochválit B: A jak se máš A: Děkuju, mám se skvěle a ty? B: Taky se mám skvěle A: :-) B: :-) :-) A: :-) :-) :-) a tak podobně. Uf, nevim, jestli se tý literatuře dává někde podobně na frak. A prostě bych nerad, aby se prostor pod mým věcmi změnil v takovýto slovní hřbitov...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jelikož jsem text hodnotil coby porotce a dal mu pouze tři body, měl bych asi přidat komentář. Přes všechen ten všeobecnej aplaus, kterej tu zaznamenávám, mně tato báseň prostě až tak úžasná nepřijde.Pokud odhlédnu od zmiňovaných technických nedostatků, které mi dojem rušily jen málo, vadí mi spíš jistá vykonstruovanost, jakoby ty verše přirozeně nedýchaly, a vzletnost některých obratů působí kapku ufňukaně až komicky. Asi to vidím jinak než většina, pro mě je to málo živá báseň. Kdosi napsal, že poezie je hodně zázraku, radosti a bolesti..a trocha slovníku. I když má báseň snahu tvářit se jinak, přesto v ní převažuje ten slovník.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Teď v úžasu koukám, že jsi do soutěže přihlásil text, který je spíš než tvůj dílem kolektivním. Mám sto chutí ho diskvalifikovat, ale protože jsem jistou míru férovosti očekávala zcela automaticky a v pravidlech jsme tedy požadavek na to, aby text byl dílem autorovým a dosud nepublikovaným, nezmínili, nechám už to tak. Ale...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
píšu podruhé jen proto, že jsem dostala avízo. za komentem si stojím.
pokud k textu z pozice čtenáře, což je jediná pozice, kterou na literárním webu můžu svědomitě zastupovat, nemám výhrady a je podle mýho gusta a oslovuje mě (někdy tím, co jde pojmenovat, někdy i jen čímsi nedofinovatelným - i v tom je kouzlo psaného slova), není zapotřebí vyhledávat negativa jen proto, abych byla in a něco zmínila. pokud možno, aby to něco bylo zaobaleno do velkých a odborných slov - to je přece blbost. ne že bych to nezvládla, ale nebyla bych to už já, ale pouhá moje póza. :-) nemyslím, že by kohokoliv posunul v tvorbě koment, mermomocí vycucanej z prstu. koneckonců, komenty s odbornými termíny, do hloubky se zarývající do samé podstaty každého slova, píší tvé vzory. není tedy nutné, sebemrskačsky hledat výtky i tam, kde je čtenář, či píšící kolega nezmiňuje. ostatně, co bys chtěl od našeho levelu, Jane, vždyť ty máš pro nás ten krásný termín "sračkometi", tak nás přece nazýváš před svými vzory. a já dost dobře nechápu, proč tolik moc stojíš o názor lidí, kterým se za jejich zády takhle pohrdlivě směješ. holt jsme téhle škatulce někteří věrni i v komentech. a věř, že netlapkáme po ramenou všechny a všechno, ale tenhle text si to podle mýho zasloužil.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nedalo mi to a taky si to tedy neodpustím. Ten text jsi psal na zadané téma do soutěže, a jako soutěžní je skutečně dost dobrej, proč si to nepřiznat. Hledat na něm hnidy nechci, protože jsem se u tebe nikdy nesetkala s nějakou reflexí, takže mi to přijde jako ztracenej čas. Promiň. Přesto jednu radu mám, ačkoli je spíš obecného rázu: Míň se snaž dosáhnout svých vzorů a piš víc jako Horníček. Hledej vlastní cestu, protože jedině jako originál budeš moct jednou v budoucnu teprve říct, že jsi dobrej. Do té doby budou tvé básně jen více či méně zdařilými napodobeninami.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sem si, říkal, že si to odpustím, ale pustím poetikon a co na mě kouká? Paul Arden: "Nehledej chválu, hledej kritiku!" Tak sem zpátky. Čímž děkuji Victorovi a Dolphinovi za GM (jsem si vědom a napříště se pokusím...) a rozhodně to neberu osobně, jen sem vděčný. Vám všem děkuji za pochvalu, ale tak nějak sám vím, že je to docela dobré, ale o to víc vím, jak moc je to ještě nedostatečné, když se snažím vytáhnout ke svým velkým vzorům. A bohužel ač pochvalu člověk potřebuje, tak ho víc posune kritika. Takže prosím, kdybyste mohli přijít se svou troškou do mlýna a říct, co se nelíbí, co je špatně a tak. Díky a Hezký den.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
hm - takhle to umět psát...*
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zaujímavo zvolená pointa a ozaj pre čitateľa lahodné čítanie s bohatými obrazmi a nápaditosťou, ozaj podmanivá báseň ... v druhej časti chcem použíť rovnaký meter ako na texty iných autorov pri posúdení z hľadiska štruktúry a množstva použitých prostriedkov, teda konkrétne, genitívne metafory pri ich veľkom výskyte sa považujú za niečo, čo znižuje poetickú hodnotu diela podobne ako napríklad gramatické rýmy, či inverzia (nie v tomto prípade) alebo zváženie nevyhnutnosti adjektív v takom rozsahu ... viem, že sa bude namietať "sdelení", ale určite jestvuje spôsob ako zo "sdelení" neubrať, ale ubrať z výskytu opakovaného výrazového prostriedku ... to je môj názor, lebo na niektorých portáloch sa kritika (čo teda ja nie som) venuje aj týmto aspektom a sám som si takéto veci prebral vo svojej tvorbe ... týmto by som chcel vyvolať diskusiu kritiky aj v tomto smere s ohľadom všetkých prispievateľov a rád si prečítal ich názor ... a prosím, neber to osobne, ide mi o "problematiku", nie o tvoju osobu autora (ov) ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vždycky se mi líbilo slovo vinohrad. Tady vino i hrad tak strašně sedí. Jo, je to moc dobrá věc!
|
|
|
|